Veel gestelde vragen

Hieronder treft u een lijst aan met veel voorkomende problemen/vragen.

Quota overschreden. Backup gestopt.

Oorzaak

Het quota van uw GoBackup online backup account is volledig in gebruik. Dit kan komen doordat de hoeveelheid bestanden groter is dan u dacht, of dat deze is gegroeid. Ook kan het komen doordat het bewaarbeleid op bijvoorbeeld 90 dagen is ingesteld, waarbij alle wijzigingen van een bestand 90 dagen zullen worden bewaard.

Oplossing

  • Door het verlagen van het bewaarbeleid kunt u ruimte besparen.
  • Als bovenstaande in uw geval geen optie is kunt u contact opnemen met GoBackup om uw quota te verhogen.
Geplande backup gemist

Oorzaak

De geplande backup is niet uitgevoerd, wat verschillende redenen kan hebben: de backup staat niet aan op de computer, de computer stond niet aan, er waren problemen met de internetverbinding of een onderdeel van de GoBackup Online Backup Manager was vastgelopen.

Oplossing

  • Controleer of de backup wel aanstaat op de computer. Open de Online Backup Manager, selecteer de betreffende back-upset en controleer of het vinkje "Geplande backup op deze computer uitvoeren" aanstaat.
  • Zorg dat uw computer aanstaat op het moment dat de automatische backup wordt uitgevoerd.
  • Controleer of er problemen zijn met de internetverbinding.
  • Het kan zijn dat een onderdeel van de GoBackup Online Backup Manager is vastgelopen, start de computer opnieuw op.
Backup onderbroken door

Oorzaak

De oorzaak hiervan kan zijn dat u de backup handmatig hebt afgebroken, maar het is ook mogelijk dat de automatisch gestarte backup is gestopt omdat de maximale tijdspanne voor de backup is verlopen.

Oplossing

Verhoog voor de betreffende backup de maximale duur in het backupschema.

[Fout] Lees het uitgebreide rapport

Oorzaak

Er is een fout opgetreden bij het uitvoeren van de backupreeks.

Oplossing

Open het bijgevoegde rapport om te controleren wat het exacte probleem was.

Checksum incorrect

Oorzaak

Een bestand is corrupt geworden tijdens het versturen naar de Offsite Backup Server.

Oplossing

Corrupte backupbestanden worden niet op de backupserver opgeslagen, maar worden in de volgende backup opnieuw geüpload.

Access is denied

Oorzaak

De GoBackup Online Backup Manager heeft niet voldoende rechten om een backup te maken van het bestand/de map.

Oplossing

Controleer of het systeem account waaronder GoBackup Online Backup Manager draait voldoende rechten heeft om het bestand te lezen.

Not enough space on the disk

Oorzaak

De GoBackup Online Backup Manager gebruikt een map om tijdelijke bestanden in op te slaan. Er is niet genoeg ruimte om deze bestanden op te slaan op deze locatie.

Oplossing

  • Probeer ruimte vrij te maken op de schijf waar de tijdelijke map zich bevindt.
  • Verander de locatie van de tijdelijke bestanden naar een schijf met voldoende ruimte.
Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het bestand door een ander proces wordt gebruikt.

Oorzaak

Het bestand is op het moment van de backup in gebruik door een ander proces (of applicatie).

Oplossing

  • Sluit de applicatie welke het bestand heeft geopend, voordat de backupreeks wordt gestart, bijvoorbeeld met de pre-backup opdrachten.
  • Als het bestand niet van belang is, kunt u deze in de backup set uitsluiten.
[ERROR] [Shadow Copy] Internal error

Oorzaak

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben,

Oplossing

  • Volume Shadow Copy is alleen beschikbaar op Windows XP, Windows Vista en Windows Server (2003 en 2008), controleer of uw Windows versie hieraan voldoet. Is dit niet het geval, zet de optie Volume Shadow Copy dan uit in de GoBackup Online Backup Manager.
  • Controleer of Volume Shadow Copy in Windows aanstaat.
  • Volume Shadow Copy heeft minstens één NTFS partitie nodig, controleer of dit het geval is.

Copyright © GoBackup 2005 - 2008 | Algemene voorwaarden | Disclaimer